Tuesday, May 24, 2011

sakit!!!!

sakit!!!!..bukan sakit jiwa or sakit mental..sebab emosi aku ngah stabil sekarang ni..gastrik?., pun bukan..sebab ptg td dh melahap ngn jayanye kari ikan tenggiri (walaupun tak sedap..>_<)..sakit ati?..aik!!..asal sebut aku je..mesti ingat sakit ati, aku tak sukala duk sakit ati tak tentu pasal ni..(ehehehe)..
             sebenarnya..cikseliparjepun..sekarang cedera parah..eh silap..bukan cikseliparjepun yang cedera parah, tapi jari je yang cedera parah..masuk ICU..len kali buat la lawak cmtu ngan my buddy..kan dah kena kat diri sendiri..ishhh..ishhh..padan muka aku... sakit woooo0000...dah xleh nak bengkok dah jari tengah ni..penangan bola jaring..tapi sakit ni berbaloi-baloi kot, ngn kemenangan pertama kami..hehehehe.. bila cerita bab menang ni memang best..yang tak best bila kita kalah..macam-macam orang salahkan..macam ni:


mulut 1: apasal main tak agresif ni.. ( nak suh aku pakai bom ke?)
mulut 2: bantai tolak je bebudak tu..asalkan kita dapat bola.. 
mulut 3:center (aku la tu) lari.. tengah-tengah..tepi-tepi..kiri-kiri..kanan-kanan
mulut 4:yang masuk main tu biasa-biasa je..yang terror tak turun main..sebab tu kalah..(yang koramg cakap terror tu aku pun tak kenal sape)
mulut 5:korang tak patut la buat macam tu..buat ,macam ni..bergerak macam ni.. (dan minah ni, ngn mulut jahanam aku ni..aku suh dia turun main..10 minit je..pastu dia cakap..aduii..gila penat..baru aku paham..macamana korang boleh bertahan sampai 20 minit..pastu smbung games sterusnya..see!!!)
mulut 6:korang main entah macam apa..
mulut 7:center kena jaga berbetul la..kena pecut.. (meh kau, trun jadi center..~xnak!..jadi center penat!~..tau pun )
mulut 8:aku bukan nak cakap apa la..aku rasa korang ni memang tak layak men..duk kat bilik tido lagi baik la 
mulut 9:dah kalah dah..( mata baru 3:5..dan kami sempat kejar jadi 11:6 kot)


           dan aku nak tegaskan di sini..yang banyak mulut tu..bukan pernah sekali pun turun main..bola jaring pun tak pernah sentuh..situasi orang yang kat dalam padang ngn kat luar padang tu lain..kitorng ni, bermandi peluh..dah la panas terik..yang duk berteriak tu..masyuk je duk atas kerusi tempat teduh..dan berkipas.. kitorang habis-habisan pecut kot..dah cuba buat yang sehabis baik..nak main agresif, kau turun main plak..duk bawak matahari yang mencacak atas kepala  tuk 20 minit..tgok apa kau rasa..bila menang, ucap tahniah pun tak..yang aku sangat-sangat tak leh blah..games tak habis lagi, tapi mulut dah gatal cakap..kita dah kalah dah..mana la semangat kesukanan korang ni..support la kawan-kawan sendiri..xpe mulut korang, korang jaga elok-elok..sebelum aku cili..baek punya!.
            tapi ada 2 kejadian yang paling xleh lupa sepanjang karier aku dalam permainan bola jaring ni..( ciss!! poyo!)..firstly, bila kepala aku berlaga ngan kepala budak sem 1 tu..oh, damn!..macam terhantuk kepala kat batu besar..serius aku cakap..sakit sangat-sangat..sampai sekarang terasa penangan kepala batu budak tu.. ni, lah..bila dah terover sgt main bola jaring..nak rebut bola sgt, tertonggeng jap kat situ..2,3 minit...duk pegang kepala..tapi sebagai center yang berjaya..aku gagahkan kaki jugak..buat-buat tak sakit..tapi sakit yang amat...T_T..aku rasa cam mereng sampai sekarang..
           dan peristiwa kedua plak memang mengundang gelak ketawa penonton..korang gelak la..aku malu weiii!!..bukan seluar aku terlondeh kay..opsss!!!.. tadi masyuk je main..dengan penuh skill la konon..matahari dah tegak atas kepala..kul 12.45 kot.. aku lompat dengan penuh bergaya, melepasi 2 makluk tuhan yang masyuk duk hadang aku..dan bola tu dapat aku tangkap, kemas dan kejap dalam pelukan..aku pas bola tu kat gol shooter (GS)..dan dia berjaya menjaring gol..gol!!!!..aku melompat keriangan..
           tetiba aku, suara sumbang menjerit.. ~cinderella, kasut tercabut tu..tak mahu ambik ke?..~..dan di iringi gelak ketawa, termasuk lecturer jugak..dan saat tu, baru aku rasa..syok je sebelah kaki aku berkaki ayam..adusss!!..bila masa tertanggal ni.. pengadil pon pakat gelak jugak...aku terkedek-kedek pegi ambik kasut..rupa-rupanya, masa main tadi..xde sape yang perasan kasut aku tercabut..adusss!!!..malu akak tau..tapi muke aku kan memang 3 posen..aku buat-buat kool..padahal dalam hati nak bantai gelak sekali..tapi aku tahan..
          habis je main kul 1..aku rasa muka aku macam baru lepas keluar dari autoclave..masak!!!..dan bila huda tegur..~akak, apasal muka akak merah gila ni..cam kena bakar~..aku cepat2 pi toilet..argghhhh!!!.. menjerit tengok muka aku yang memang merah sesengat..ermmmm..berbelang la pasni..penangan main bola jaring la ni... bila masuk bilik, rasa sunyi sesangat..bebudak bilik semua takde..entah mana dorang pergi, hingga saat ni..kosong..ermmm..dan aku macam biasa menghadapi waktu-waktu begini..sorang-sorang..sedih!!!..wasalam..

No comments:

Post a Comment