Saturday, July 23, 2011

0-1

          0-1..aku kosong dan thats gal 1..ermm..hidup ni kadang kala banyak benda yang tak boleh nak jangka. Walaupun kita dah cuba sedaya upaya, dah buat sebaik mungkin, dah jaga apa yang patut, dah buang apa yang harus dibuang..namun, kalau sesuatu yang buruk tu nak berlaku. Pasti akan berlaku juga.Aku bukan nak ungkit, apa yang berlaku dalam 2 minggu ni, namun terus terang aku cakap..sekarang aku memang ngah cuba untuk pujuk balik hati aku. Semua yang berlaku ni ada hikmahnya. Hikmah tuk jadi yang lebih baik, hikmah tuk kamu percaya bahawa kuasa Allah s.w.t melebihi segala-galanya. 
         Benda paling menakutkan dalam hidup wanita, terutama yang serius cam aku ni adalah kehadiran orang ketiga. Macam kamu tak suka ada lelaki lain dalam hidup kita, macam tu jugak aku rasa. Entahlah, mungkin ni ujian Allah s.w.t supaya kita selalu ingat, Dia sentiasa ada. Sedih mungkin, kecewa memang. Kalaula semua tu aku tahu dari mulut kamu. Memang tak leh guna perkataan KALAU, macam menyalahkan takdir Allah s.w.t pulak. ermmmm...mengeluh pun tak guna...benda dah jadi.
        Aku sendiri tak pernah terfikir pun benda STUPID ni akan jadi kat aku. Kadang nak gelak je kalau ingat balik, rupanya aku tak terkecuali. Hehehehehe... Kamu ada alasan yang munasabah, cuma aku tak berapa boleh terima je. Dan dengan cite dari 2 makluk ciptaan-Nya tu, lagila aku cam ambik masa sampai sekarang nak remove semua benda yang tak best pasal kamu. Aku pelik gak, betapa kerasnya hati kamu nak lepaskan aku pergi jauh-jauh dari kamu. ermmmm...harap sangat, semua ni tak kan berulang lagi. Dan satu je pesan aku..FIKIR DULU SEBELUM BUAT, BUKAN BUAT DULU BARU FIKIR.. 
       KALAU KITA BUAT SILAP KALI PERTAMA, TU BENDA BIASA..TAPI KALAU KITA BUAT SILAP TUK KALI KEDUA..SEBENARNYA KITA DAH JADI MANUSIA YANG BODOH.. tu nasihat ketua unit aku. Bila fikir balik, betul gak..sebab tu kita kena ingat semua sejarah yag pernah berlaku dalam  hidup kita..supaya kita tak akan ulang kesilapan sama berulang kali. Nak mengekalkan sebuah perhubungan tu bukan benda senang. Terus terang aku cakap, aku harap hubungan ini kekal hingga akhir hayat. Dan kamu akan lebih jujur selepas ini. Harap ni sebuah ujian tuk kukuhkan hubungan kita. Moga hubungan ini, akan diberkati-Nya...hingga ijab dan kabul..hingga akhir hayat. 

No comments:

Post a Comment