Saturday, January 7, 2012

bucuk dan cayang

         Salam., arini nak cite pasal bucuk ngan cayang. Tu nama manja kura-kura comel yang aku beli kat Selayang..dekat ngan rumah Kak Dah (kakak mr buddy).Sekor jantan dan  sekor betina..tuk mr buddy lak..aku belikan ikan gupi 6 ekor ngan 5 ekor ngan ikan apa ntah. Tapi ikan yang 5 ekor yang warne biru tu dah xde..dah mati..ermmmm..sedih.. Ish..ish..ish.. Biasala gupi ni tak suka duk ngan ikan lain yang agak comel cam dorang kot..sabor jela.


sebelah kiri bucuk..sebelah kanan cayang..
ngah berebut nak naik atas batu..


         Bucuk ni mula-mula aku beli, ligat bebenor..kehulur-kehilir duk langgar akuarium. Cayang plak, sungguh ayu dan sopan sekali..bergerak pun cam kena paksa.Pemalu kot, maklum lah pompuan..eh..betina. Mr buddy dah pesan awal-awal, jangan selalu bagi bucuk ngan cayang makan..nanti cepat besar. Tapi aku kesian la plak kalau tak bagi makan..nanti bucuk ngan cayang lapo. Awal-awal aku bagi tablet je..sekarang baru ajar makan sayur-sayur..kubis taknak makan..bila aku letak kangkung baru bucuk makan.


cinta antara benua..
cayang warna cengkerang dia cam gelap-gelap skit..(kanan)
maklumla kuat berjemur..


              Sekarang tinggal bucuk je..ermmm...cayang nyawa dia tak panjang. Masa aku balik bercuti kat KL aritu dia mati kena hempap ngan batu. Sedihnyaa..cepat-cepat kol mr buddy, gtau cayang dah mati. Sedih wooo..baru je seminggu dalam jagaan aku, dah mati dah. Mr buddy kata xpelah,..nanti dia belikan yang lain. Belikan tau!.. siap kamu kalau kamu tak belikan tuk saya!.


gambar kenangan bucuk ngah panjat atas badan cayang..

         Aku pun tak tau apa motif bucuk ngan sayang ni..maybe bucuk ngat cayang tu batu kot..pastu esoknya aku tengok cayang lak duk atas bucuk..Balas dendam balik..tak caya tgok gambar ni..

masa tuk balas dendam..huahuahuahua..

         Tapi tu dulu la..sekarang tinggal bucuk kesepian..mandi pun sekor-sekor. Kena berus ngan aku pun sekor-sekor..arghhhh..melalak sakit pun sekor-sekor. Aduh, pedihnya hidup sendirian tanpa kehadiran insan tersayang.. (aduh ayat..:P)



bucuk berenang kesepian..
         Ngadap lappy pun sekor-sekor jugak..aduh..sian diaaaa.

taknak la sedih-sedih bucuk..

~the end~

     

No comments:

Post a Comment