Wednesday, February 8, 2012

balik oncall

            Salam..baru je habis oncall dari kul 9malam tadi sampailah 8 pagi ni. Penat?..skit!..skit je..tapi lapar banyak. Adeh!. Mr Buddy baru lepas mesej tadi...suh tidur..tapi aku ngadap laptop. Takpe, masuk kerja kul 1 petang plak..sampailah kul 9mlm ni..9 jam tuk dihabiskan harini.........chayok2!..
            Sebenarnya takde apa nk mepek pepagi ni..ketandusan idea..dan mata aku dah mula ngantok dah..ZZzzzzzzz...tapi sebelum tu nak share gambar on the way balik tadi. Balik kul 5.45 pagi, ngat dah takde kes. Baru je nak menapak turun tangga..my phone dah berdering..Adeh!. ~kecemasan ye, nak hantar satu spesimen..Renal profile, serum albumin, serum phosphate, serum calcium dengan FBC ye~..Mak kau, banyaknye mintak test..sakit apa la tu. jadi, aku kena patah balik..pergi lab..setel kes yang satu ni..siap kul 6.30..dan terus melangkah balik. Sambil-sambil berdoa, takde kes la lepas ni..amin...


bulan yang kecik kat tangan aku..


tangga yang cerun tuk ke rumah ku..hari-hari panjat ni..


view tangga dan bulan
dan sebelah tu asrama jururawat..


laluan ke rumah ku..


my home sweet home...


nasib baik bukak lampu..klau tak meraba-raba nak masuk..


mase kat lab..hehehe..muke ngantok..
                 Dan akhir sekali...khas buat Mr Buddy..yang cam biasa menemani aku oncall..terima kasih ye kamu..saya nak tidur jap. Sayang kamu Mr Buddy.Kalau saya tak bagun..tolong kejutkan saya tau. Kan terbabas lak nak masuk keje kul 1 petang ni..selamat berkerja dipagi nan indah ni. Tapi saya mau tidur...melangsaikan hutang tidur..bye..bye..opssss!! ada satu lagi..saya cintakan kamu sepenuh jiwa raga saya mohd shakirin..

No comments:

Post a Comment