Tuesday, June 10, 2014

6bulan....

             Arini ammara dh 5bln 4minggu dan 1hari...lagi sehari je lg...pasni dah 6bln. 6bln???..kejapnya masa brlalu. Dulu kecik comei je, skrg pon comei gak...tapi dah bambam comei...hehehe.
            Teringat2 plak mase dlm pntang dulu. First time dpt baby. Cam tak percaya. Mcmna nk pegang, nk dukung,nk nyusukan dia dan paling takut nk mandikan dia. Nasib baik ada ma dan ma mertua yg mandikn, bedungkan senang nk angkat. Maklumlah tuan puteri ni kecik skit.
            Dulu punyala cuak sgt setiap kali nk nyusukan dia. Takut trsedak susu. Kalau dia tersedak mcmana. Macam2 pikir. Tapi alhamdulillah semuanya okay. Dah nyusu kena terbalikkan or tepuk2 syg kt blakang dia. Sendawakan.
            Pastu dh kenyang dia tido, aku pon tido jgk. Tapi tak selena dia. Kejap2 bangun tengok dada. Bernafas x. Gerak2 kan tgn dia. Klau dia bergerak tu kira boleh tarik nafas. Hahaha...pelik jgk perangai sejak jd mak ni. Risau mnjadi2.
             Cukup 40hari, ikut cik suami balik kl. Bermulalah rutin hidup ng ammara sendiri. Takde dah ma atau ma mertua nk tolong2. Mandikan dia, bedakkn dia, bedungkn dia semua kna bt sendiri.
            Nasib baik la tuan puteri ni xbyk ragam. Lapar..nyusu..tido. Nasib baik juga la dpt suami yg pandai nak jg anak. Balik keje penat2 ammara jgkla yg dia gomol dulu. Kadang2 tolong mandikan. Anak pon incik husband yang tidokan, tapi selalunya dia yang tido dulu. Hehehehe.
           Bila dah nak habis cuti bersalin 3bln. Datang lg perasaan risau, bimbang, takut, ntah semua la perasaan xbest. Macamana nak bawak ammara pergi Jengka Pahang. Jaga sorang2. Kena ata taska, tinggalkan dia kat situ waktu aku kerja. Rasa nak pengsan.
           Kena hadapi, insyaAllah pasti ada jalan. Tak kan nk tggalkan dia kat kg. Mau meroyan aku nak blik tiap2 minggu. Lagipun ma mesti sangat2 sibuk mana nak uruskan abah yang masa tu tgh tenat nak jg ammara lg. Ma mertua plak baru lepas excident. Ada hikmah disebalik apa yg jadi.
            Mama akan jd kuat tuk tuan puteri mama ni. Mama akan usahakan yang terbaik. Hari2 aku kuatkan semangat sendiri sampailah arini. Tuan puteri pon dah masuk 6bln. Sakit demam dia alhamdulillah tak melarat.
          Ammara memang buat aku jd betul2 kuat. Moga ammara membesar dgn baik untuk hari2 mendatang. Melihat dia membesar depan mata memang nikmat yg sgt berharga Allah s.w.t berikan. Syukur.
        ...okayla...salam semua..nanti sambung lg...
                       
          
            

No comments:

Post a Comment